Openingstijden (afspraak) Maandag t/m Vrijdag: 08.30-20.00 uur - Zaterdag: 09.00-17.00 uur - Tel: 0320 - 282833 (tijdens openingstijden) Spoedgevallen: 0900 - 2 28 28 33 (80ct. minuut)

Opname

Voor een aantal behandelingen zal uw huisdier opgenomen moeten worden. Dierenartsen Lelystad heeft de beschikking over drie aparte opnameruimtes. Honden en katten worden gescheiden en dieren met een mogelijk besmettelijke (dier)ziekte worden in quarantaine gezet, waardoor besm... Lees verder

Chirurgische ingreep

Voor elke operatie, van gebitsanering tot bijzondere operaties, alle dieren dienen hiervoor NUCHTER gebracht te worden. Uitzonderingen zijn de knaagdieren en het konijn, deze mogen wel gewoon eten! Brengen
 Uw huisdier mag `s ochtends tussen 8.30 - 8.45 uur worden ... Lees verder

Gebitsbehandeling

Een dagelijkse bezigheid binnen de praktijk is het behandelen van het gebit. Dierenartsen Sander van der Wal en Marloes van Harsselaar zijn, samen met paraveterinairen Celeste Kooi en Petra Treffers speciaal opgeleid om deze behandelingen uit te voeren. Wilt u een impressie va... Lees verder

Medicatie

Veel ziektes en aandoeningen kunnen behandeld worden met medicatie. In de meeste gevallen is deze medicatie speciaal voor huisdieren ontwikkeld. In enkele gevallen is er geen diergeneesmiddel beschikbaar en wordt er uitgeweken naar humane middelen. Deze middelen kunt u, na het... Lees verder

Desensibilisatie

Bij deze behandeling (ook wel bekend als hyposensibilisatie of allergeenspecifieke immunotherapie = ASIT) krijgt uw hond injecties met een desensibilisatievloeistof. Bij 60-70% van de honden met atopische dermatitis geeft desensibilisatie een duidelijke vermindering van de kla... Lees verder